Thursday, June 18, 2009

Sang Libra



Post kali nih, aku nak cite pasal budak kecik nih . Persoalannya ; comel tak ? HAHA, dah tentu tentu la comel , walaupon sikit je comelnye. Tapi apa aku kesah , janji ada la gak comel . Rambut nak retro bak kata haikal , didi kata plak hidung sama ngan aku , kakya kata mcm muka tak bersalah je ,haha . Tak kesah la nak kata apa :DD Aku ingat lagi ,budak nih dulu dulu mmg nakal sangat . Mak die takkasi main ,yang itu lah di suka . Mak die larang , yang itu la die buat . Mak die membebel ,lagi die protess . Senang cite , makin menjadi jadi la sampai besar . Tapi die ni ,takut ngan Abah die . Kire kalu Abah die cakap je berkesan ! Budak kecik nih menghabiskan sepanjang mase kanak kanak nye di rumah nenek die , Walaupon agak ketidaksukaan . Biase la, kalu nenek jaga pasti tak sama ngan Mak ayah kan . Tapi nasib ada Atuk yang selalu back up die :D Aku tahu sbb bebelan die la menjadikan budak kecik ni seorang manusia yang berakal, Aku tahu die sayang nenek die lebih ,walaupon nenek die bising sbb tak basuh kasut sekolah ,walaupon nenek bising sbb tido sampai maghrib ,walaupon nenek bising sbb tengok tv sampai jauh mlm ,walaupon nenek bising sbb balik sekolah lewat . Bising bising itu la yang membuatkan die rindu dan sayang sangat pada nenek die . Atuk ? sayang juga. hehe :) Nak tahu bagaimana adik beradik die pulak , haha . Best ! Sorang kakak manja sangat , Sorang kakak tegas ! Sorang Along , sorang Angah . Tapi dua dua baik hati ,walaupon aku tahu mulut dorang mcm ***** kdg kdg . Sian budk kecik nih, selalu kena buli . Dulu lahh, kini takde dah kott. Sape berani meh cube tgok :) haha . Mase dulu dulu, kemane je ,mesti ngan kak Ngah die, sbb dorang ni beza setahun je . Chomel kan . hehe ,yang penting nih .Baju raya nak sama . Haha :DD , mase tu budak budak lagi tak la segan sangat . Tapi kalu sekarang ko suruh budak kecik nih pakai baju sama, dah tentu tentu TAKNAK punye . Sedih ,bile kenangkan zaman budak kecik nih .Mungkin die tak dpt membesar seperti budak lain, tapi aku tahu die kuat tok melalui semua zaman zaman die dan disebabkan kekuatan itu la die semakin matang , semakin hebat dari kakak die :D haha .Dari die kecik ,sampai la sekarang . Aku tahu die tak puas untuk menyatakan hasratnya ,Aku tahu die belom mencapai matlamatnya ,Aku tahu die belom blh tersenyum sempurna melihat diri sendiri dan Aku tahu die belom lega dengan kehidupan nya . Sabarla syg , semuanya akan bakal dikecapi . Pernah suatu ketika dulu, budak kecik ini .Meluahkan rasa kekesalan die ,akan kehidupan die . Tapi hanya seketika , sbb budak nih .Cepat aktif , die pandai control diri die , die pandai akui kesilapan die , die pandai berkawan , die pandai handle semua prob die dan paling penting die pandai menghiburkan org lain :) Oleh itu ,die tak pernah jauh dgn diri die sendiri . Menjadi diri sendiri , itu la sikap budak kecik nih .Sekarang die bukan budk kecik lagi , dah Remaja pon .Makin banyak die harungi , makin banyak die tempuhi dan makin banyak die hadapi . Aku tahu die masih kuat , masih tabah , masih cekal tok hadapi semua itu . Walaupon ada sesaat itu die rebah, tunduk dan layu menyesali setiap yang berlaku :(( haha. Die okayh la . Kerana die ada kawan kawan yang sentiasa support die , die ada Kekasih yang mencintai dan menyayangi nya ,dan die ada sebuah kehidupan yang bebas .


Aku hanya nak yang terbaek untuk dirinya , cukuplah die bahagia dengan kehidupan nya . Kerana apa ? kerana die adalah Aku :) dan Aku adalah die :)


"Aku ingin terbang , terbang tanpa henti , sedikit lelah tidak mematahkan semangat ku untuk terbang lebih jauh , Jangan larang apa ingin aku lakukan . Jangan ambik peduli apa aku buat , sbb aku tahu akan baik dan buruknya sesuatu , Aku mahu bebas terbang hingga ke penamatnye, walaupon aku tahu mane mungkin aku sampai kepenamatnye"

4 comments:

alyajolly said...

lengkap jika anda masukkan pic budak ni membesar. hehehe :P

girlibra said...

haha.akan diusahakan :)

DiDi said...

cite psl ko??
haha da agak tu kau.haha

girlibra said...

:D haha .pandai didi !