Friday, July 17, 2009

Naik lagi naik lagi naik lagi :)

Pagi pagi tadi aku dgr hot fm , berita dari bernama : Tambang pengangkutan awam naik 2 SEN hingga RM10 berkuatkuasa 1 ogos 2009 . Apa pendapat korang ? come , aku nak share sikit pendapat aku . Dulu , kerajaan mengalakkan masyarat umum mengunakan pengangkutan awam bagi mengurangkan kesesakan lalu lintas , maknanye bile ramai org mengunakan pengangkutan awam , kurang la sikit kete kete yg ada . So takde la sesak sangat jalan raya *walaupon aku rase sama je jem die . HAHA* then sekarang , kerajaan naik kan tambang pengangkutan awam maknanye baik semua beli kete , kete pon da murah kan , so bile semua pakai kete , makin sesak la jalan raya , makin jem la , makin byk la excident , haha :DD tu tak penting , persoalan nye disini , apakah tujuan sebenar kenaikan ini ? dan yang aku pening ni ,Apa guna nye kalu tambang naik , tapi perkhimatan yang disediakan masih kurang memuaskan , OK OK ! mmg kite ada , lrt , putra ,ktm , monorail ,apa lagi , rapitKL ,metro bus , mcm mcm lahh. Walaupon aku tahu masih tak cukup sebenarnya , haha ! Bagaimana pula dengan perkhimatan yg disediakan ? Masih ada tolak menolak sebelom nak masuk tren sbb takde yang kawal benda benda ni , buat mase ni rasa nye KTM je yang menyediakan polis bantuan , tu pon 2 3 org je . Ini ke langkah keselamatan yang bagus ? Ermm , cth nye lagi , banyak teksi teksi yang tidak menggunakan meter tambang , sesukahati je nak letak harga . So ni ke yg patut pelanggan dapat tok kadar tambang yang tinggi ? Dan yang paling ketara , bus bus yang disediakan masih tidak mencukupi rase nye , kalu kite tengok time balik keje je , pasti de yang bersesakkan , berhimpit himpitan , ada yang berdiri sampai hentian station ! lama kott ! kadang kadang sebuah bus tu memuatkan lebih dari muatan. Banyak lagi kot ,Bukan menyalahkan mana mana pihak , cume menyedari apa MOTIFFF kenaikan kadar tambang ini ?!


LU PIKIRRRRR LA SENDIRIII ! :)

No comments: