Tuesday, November 24, 2009

Minggu Lalu

Plan ths week agak pack, tapi Alhamdulilah semua
berjalan dgn lancar . Aku suka begini , plan gerak seiringan dgn mood :) Bestt ouh! Hari jumaat lepas, sampai je Ampang Park angah ambik kat sane. Yang best sekali , die belanja makan Chieken Chop. Nampak nye mood die baik minggu nih , aku mula mula segan. Tapi tgok kesedapan Chieken Chop yg berapi tu dtg ke meja kami, aku jadi tak tahan. Makan je lahh! Bukan selalu angah belanja, terima kasih kakak!

*selera kan! hurmm.. satu tempat baru telah ditemui!
lebih dkt ngan umah kt
Ampang nih.


Balik tuh,konon taknak kuar lah . Nak dok umah je, tpi tk kesampaian bile Cik Syam kesayangan call. Aku mmg tk blh tak jumpe die, tk lengkap minggu aku tanpa die. Wah wah ayatttt!! Kalu die dgr mesti die ckp "Motifff!!". HAHA . Whatever! :D Malam tu kami lepak biasa je , jenuh mencari DVD PAPADOM, ye lol aku teringin sgt nak tengok cite tu. Nak dipendek kan cerita masa lepak kat Steven Corner tu, mia pun beli kan la DVD Papadom.*thanks mia* Aku pun excited la nak tgok,and janji nak tido umah die . So kami pun hantar la Cik Syam awal sikit , bye bye Syam senget! Pasang Pasang tak blh , NO DISC . Ala mesti korang biasa kena punye kan, ni la padahnye beli yg cetak rompakkk! Tak blh jadi nih, kiteorg pun pegi la balik . Nak tukar la konon nye , dah tukar and try lagi sekali pun still tk leh ! Bayangkan lah nak masuk 3 kali pegi tukar ulang alik, tak pikir ke minyak kete ! Last last aku geram, aku minta balik duit . Memang la bukan duit aku tapi aku angin la, blh plak Cina lahanat tu bg aku RM8 je . Masa beli RM9 tak leh kurang. Haaa. mmg panass lahh kan!! Nasib tak kena maki ngan aku, control lin control :)

Punye la nakk jugakk,cari punye cari punye cari! Takde plak penjual penjual CETAK ROMPAK BERGERAK tuh kan. Aku da start give up! Takpe lah, nnti aku beli yg original je . Masalah otw balik tu jumpe member Mia; Abg Jali nama die.

Dialog:
AJ: Nak g mane pagi pagi nih?? Eh Anak Noni pun ada *kenal plak mak aku*
M:Cari DVD ,ada nampak tk?
AJ: DVD apa? 1 colour , 2 colour , takde colour pun ada.
*gelak*
M:Papadom lah, ada tk?
AJ: Kalu beli takde lah, kalu nak pinjam de la kat umah.
M: Haa. pinjam pinjam! blh ?
AJ: Blh , tpi kena bg no fon. HAHAA
*terdiam*
M:blh takk?
AJ:blh blh, jap.

Die panggil adik die suruh ambik DVD kat umah,and kiteorg follow la dari belakang . Wahh .. Happy kot. Finally dpt gak tgok, tkyah beli. Percuma je okayh! :D Then sampai kat umah Abg Jali tu, aku sempat lagi jerit "Dekk kalu de cite 2012 tu bg la sekali" HAHAHA. Budak tu sempat mengganguk je.Sampai je kat kete budak tu blh ckp apa taw "Kak, cite 2012 je ada .Papadom takde,ada org pinjam" Hukkkk hukkkk ;(

F
U
C
K
L
A
H
H

Nak taknak ambik gakk la cite tu,aku pun tk tgok lagi . Tapi kurenggg la. Aku da mengantuk gile , alih alih telelap dlm bilik TV. Hurmm, Esokknya . Bangun dlm pkul 12 lebih , still gantuk tpi tk leh nak tido . Aku da biasa mcm tu,kalu da bangun susah nak tido balik , sedapnye tgok Si Kembar tido . Lena gile kott! Oklah aku nak balik , Angah tolong ambikk!!! :) Sampai je umah, Along ajak g wedding kwn sekolah die. Dah kawen da K.Nani , kakak aku bile lagi tah??! Ehmm..


Balik je wedding tu, semua dok membincangkan hal kawen . Mak kata aku 10 ribu , Angah 15 ribu , bile tanye kenape? Die ckp ,aku expired punye couple. Hampeh! Tak kire lah, 10 ribu tu leh bertambah kering Cik Shah syg aku tuh . HAHA ..Bile aku ckp mcm tuh , Abah dok menyampuk "Bukan nak jual anak,semua tu utk korang jugakk.kalu de lebih ambik la balikk".Apa apa la, aku mls nak pk kan lagi.

Aktiviti malam, lepak ngan pasangan bahagian Fatin && Faqthee . Best best ,konon nye nak g danau. Tapi bile da lepak kat Malis Corner , rasa malas lakk! lagi pun nak celebrate birthday Afiq kat Mcd. Ni aku nak cite sikit pasal Malis nih , makanan mmg best gile. Malam tu aku makan kuetiw goreng basah, Syam byar kan. Thanks! :D Licin weyh aku makan , mmg kuetiw paling sedap la aku rasa , Wah statement nih!! :D Kesian kan aku,dok je KL tpi baru 1st time lepak kat situ. Hurmm ,ramai org jgn ckp lahh. Mmg bebaloi baloi lah!


Masa tengah makan tu, Nad msg kata nak jumpe . Tapi aku terpaksa g celebrate birthday Afiq dulu. So aku biarkan nanad jejalan kat Danau dulu, then nnti settle baru lepak sekali. So lepas je msg Nad,die setuju. Kami bergerak ke Mcd, Wah nak buat suprise birthday ni bukan senang, neves i! :D Hurm, Mia plan baik punye .Dorang study kat sane, sbb Afiq de paper esok kire mcm Mia teman kan lah, nnti Mia ajak Afiq g toilet then kami siapkan kek atas meja :) Then......... TARAAAAAA!! Hehee :)



Akhirnya,aku dpt satukan Mia & Aten balik :) HEHE. Dorang tak gado lah, mls nak cite tang itu :) Hari Jadi org lain,aku lakk yang Happy! Settle je birthday tu, gerak ke Andalus plak. Jumpe Nanad and the geng, kali ni die tak bwk Ira. Tapi ada Diba and Nik! Hey YEN :) Kawan baru nanad. Ok org nya, sama mcm nanad suka membuli ! Ada ke patut nak letak aku kat STORR ?! Dapat snap separuh je, nanad kedekut doe! :DD


Malam tu, Aten tido umah. Sbb sok nya nak g wedding kakak Syam kan, Mesti org ckp kakak Syam kawen banyak kali kan . HAHA . Ini yg belah lelaki pulak lahh!! :D Kat sane jumpe budk sekolah; Shila and Tya. Ewah ewah!! tya da kurus weyh! jeless sungguh :( Shila? Hurmm. biasa la ngan kesombongan die , aku kesah ke?? HAHA, Aku pura pura senyum je. Benda da lepas kan! Kali ni dapat snap picture ngan Kak Sali , Cantek ouh die! :D



Balik wedding kiteorg plan nak buat sesuai tu yg santai aja, ye lah masing masing duit takde. So kena buat sesuatu yg tak perlu kuarkan duit lah , Mia bg idea pegi swim kt Umah Afiq.Yang lain ikot serta sahaja. Hehe~ Best gile okayh, main cari duit syiling. Pasangan Uda&Syam main tipu banyak kali, bengang je! Nasib la games takde hadiah! :DD Bie tk mandi . Die tak bwk seluar, tpi bile Afiq mandi. Die tak tahan, so terjun jugak la. Alaa sapa nak jadi photoghaffer mcm nih!Hehe.Lebih kurang 3 jam lebih gak la dlm tu tknak kuar, sampai kaki aku krem ok! Sakit nak mampus, mcm nak nages je! Thanks kat Aten & Faqthee yg nak tolong urutkan :)


*gambar buruk lah, tpi tkpela. Aku xtakut buruk!:D


Lepas swim biasa la kan, perut mmg akan bebunyi. Kami isikan ngan Nasi lemak , mmg sedap. Tapi aku tak leh nak snap gambar, baterry abis. Kaki aku yg krem tadi bertambah sakit, aku pk krem biasa. Tapi rasa nye mcm terseliuh je. Jalan pun tk stabil da nih! :D Hurmm, balik kemas brg nak balik Klang lama. Mia lak ajak g danau kota, aku ikot kan aja. Kami naik moto je, Mia pinjam moto aku sbb moto Afiq rosak. Sampai kat Permata blh plak pancit. Nasib nasib , RM30 melayang bg kat mekanik yg dtg on the spot tu! Hurmm, last last sekali lagi cancel nak pegi Danau! Apa ke malang lah!! Kaki sakit, duit sakit :D



Esoknye; Isnin.
Mc . Seriuslly tk larat!
:D thanks bie bwk g klinik!



~Minggu ni takde picture ngan bie pun,
aku baru perasan. Sorry bie :(


No comments: