Thursday, May 27, 2010

Ketidakfahaman.

Heyyyyy !


Tak paham dengan 3 pekara ini :


Kenapa manusia suka cari kesalahan org lain, sedangkan diri sendiri pun ada buat salah ?

Alkisahnya ; Kemarin ada buat ukuran baju company utk semua staff , then aku disuruh pilih size yg sesuai mengikut keselesaan sendiri . Then aku try Xs , aku selesa. So, ambik la size tu . Okay mahu dinyatakan disini siza Xs die besar, jangan fikir Xs je mesti kecik . ITU TIDAKKK ! , kaata pun mengikut keselesaan kan, salah ke aku ambik size yg aku selesa. Kemudian mahu pertikaikan kenapa aku ta ambik size S or M ,Pihak management mara nnti pakai ketat ketat. Huh! Wtf !! Kalu nak tentukan size setiap staff better takyah suruh pilihkan ? Ada je kesalahan org lain kau nak cari kan ?!


Kenapa mulut lelaki zaman skrg ni macam longkang ?

Alkisahnya ; Ini status aku kt Fb buat Mohd Hezwan & Mohd Adib semalam, actually aku ta ambik hati pun apa dorang ckp semlm. Alaa nama pun gurau, aku pun mulut boleh taahan jugak . Tapi tetiba terfikir jugak, mmg bebeza lah mulut lelaki dahulu ngan zaman skrg . Kenape eh? sampai ta bole bezakan da Gosip gosip datangnya dari lelaki or perempuan. Cth mcm smlm, masa pilih size tu, bole ada salah org staff lelaki ni ckp "Ha leen, pilih betul betul. Yang sedang sedang sahaja, jangan kang benjol sane benjol sini" Dalam hati : Eh, sukahati aku la. Yang benjol sane sini tu yg ko suka tgok kan! GATAL .


Kenapa manusia matang tidak bersikap professional?
*manusia matang bermaksud ; 18 keatas


Alkisahnya ; Seorang kawan (A) minta tlg kepada seorang kwn (B) , tpi B tak dapat tlg . Itu perkara normal, bile susah mmg sukar dpt bantuan dari kwn . Saya pun pernah alami, kwn susah saya ta dpt bantu . Sedikit kesalan dalam hati . Abaikan ! Tpi bile tak bole tlg , kenape ta terus terang. Ini tidak ! Msg ta reply , Call ta pick up . Ta rasa bersalah ke ? Orang tengah susah, tunggu respon dari kwn kununnya kwn bole tlg , tpi hampeh! Be proffesional la, kalu ta bole ckp je ta bole (Menipu je la kalu dah terpaksa)