Tuesday, May 18, 2010

Selamat Hari Guru !

Selamat Hari Guru diucapakan kepada semua guru guru diseluruh dunia , Pengorbanan mereka memberi kite ilmu tanpa jemu jemu nya amat patut dihargai oleh setiap golongan tak kira atasan mahupun bawahan. Eceeeh , lin ! :) Kau hargai guru ke dulu, huh! Yelah itu dulu, mmg la. Budak budak baru nak 'up' , mane tahu nak hargai . Tapi aku takde la jenis lupe daratan sangat , aku still tolong cikgu angkat buku , aku still tolong jaga kelas time cikgu takde dlm kelas and aku still bg hadiah bile Hari Guru tiba . Sanggup auw kumpul duit belanja sekolah sbb nak bg cikgu hadiah , even beli kt mydin je tpi aku tetap mao bg hadiah yg terbaik dari semua org . HAHAHA :) Banyak kenangan manis / pahit ngan cikgu time kt sekolah dulu ; Tapi kali ni yg aku nak membebel , hanya yg berada ditangga tertinggi top 3 ! :D


1 ) Cikgu Fauziah ;Masa ni aku darjah 5 ,kunun masuk kelas pandai lah . Lima Intan nama kelas tu , so aku jadi shock kejap la. Mane tak nya dari darjah 1 sampai darjah 4 dok kelas bodo kan. Masuk darjah 5 jadi pandai plak , haha. Nak dijadikan cerita, cikgu ni mmg anti abis ngan aku! tatao la apa salah aku ,mungkin ku tak sedar kot. Masa tu seisi ambik reportcard kt sekolah, Mak datang ! Bukan senang ciknoni nak datang sekolah auww, tpi disebabkan anak pandai sikit die datang la , Aku nampak mak je jadi excited ta bertempat ; terus aku bangun dari kusi aku kuar kelas panggil mak yg tercari cari kelas aku . Cikgu tengah becakap kt depan ni , haha :) Kurang ajar jugak la bile difikir fikirkan , hihi . Lepas mak aku blaah je cikgu terus panggil aku ke depan pastu kena maki depan semua budak2 kelas , grrr ! maluu siot .


2 ) Kes ke2 pun ngan Cikgu Fauziah ni jugakk ; Die ni mmg ada angin monsun la dlm diri die, haha :) Angin ta tentu pasal , ada sekali tu . Bukan aku je kena , hampir separuh dari bdk kelas kena baling buku sbb buat keje sekolah salah . Die ajar subject Math, die ingat senang ke nak kira kira nih,haa ? Bayangkan buku dari Utara bole terbang ke Selatan , dahsyat kan. Time tu tkde la malu sangat, sbb bukan aku je ke . HAHA , Sampai suatu masa tu aku terfikir , ini ke cara cikgu kelas pandai mengajar ? huh.


3 ) Cikgu Yuhanawati ; Ini cikgu fav aku , kali ni kes pun mcm seronok je nak cerita. HAHA , Die ni banyak tolong aku auww, die je nampak kebolehan aku time kt sekolah dulu. Even aku bermula dari kelas bawah, die ta pandang rendah kt bdk bdk bodo mcm aku . Sentiasa bg aku peluang and semangat untuk terus maju dan maju . Sampai satu tahap tu . Aku mahu buktikan kt die , usaha dia akan terbalas . Aku buat betul betul masa exam paper die , Die ajar BM . So, tkde la susah sangat . Tahu ta aku dpt berapa ? Karangan dapat 98% Okay , pecah rekod kelas bawahan auw . Time tu, bdk bdk kelas bawahan semua diiktiraf sekali , aku wakil 3 lagi pelaja kelas ke bawah dapat masuk kelas tambahan waktu malam . Hahaha , mmg syokkk abis la ! :) Bukan syokk apa, dpt la gatal gatal ngan bdk kelas pandai , hee~

*Actually , time sekolah menengah lagi banyak. Kesian cikgu cikgu semua ;l Disini , saya Nurlina Bt Ahmad Shukor @ Johan ingin memohon seribu kemaafan kepada semua cikgu cikgu di Sekolah Rendah Kebangsaan Taman Nirwana , Sekolah Menengah Kebangsaan Pandan Jaya & Cikgu cikgu di Pusat tuisyen Martin,Pudu & tak lupe jugak kepada lecturer di Unisel , Batang Berjuntai. Maafin saya ya cikgu! Dulu saya akal pendek , hidup tahu nak senang je . Huh.



- .. -


No comments: