Tuesday, August 24, 2010

Alahai

Ini bukan blog Alahai Fafau okay! Ini adalah kisah Alahai malangnya nasib ; (
Harini adalah hari yang paling cilaka sekali, Tahlah. Memang ditakdirkan begini ke ? Awal pagi aku kuatkan diri bagitahu salah sorang staff kt office yang aku nak berhenti . Tetiba suasana macam sayu je ; Motif ? Aku bukan nak pergi mati, aku nak berhenti keje je . Nadia, dia yang paling rapat dengan aku .Kiteorg masuk company ni selang sebulan je, kira aku senior lah . Senang masuk kepala dia ni, lebih kurang aku jugak even dia da kawen. Hm.. Aku tak sangka jugak Nadia akan nages. Alaa berhenti keje je pun, bak kata Sha "kan still boleh contact kt facebook " bak kata Kakya "Mestilah dia sedih, lin kan penyeri office" bak kata Mel "Takyah berhenti lah lin,takde la kena nages" . Serius aku tkde kekuatan, dulu mungkin ada. Tapi bila bgth Nadia ! Semua rasa hilang ;'( Akhirnya lepas lunch hour, aku kuatkan semangat jugak untuk serahkan Resign Letter. Apa yang lebih sedih bila, Hr Dept. tolak surat perletakkan jawatan aku ?! Apa ni, dia suruh aku fikirkan balik , dia beri aku harapan lain , dia kata akan beri aku peluang . Aku buntu , Aku berbelah bagi buat kedua kalinya. Nadia kata " Apa keputusan kau ? semua atas tangan kau" Aku jawap " Aku nak nages puas puas, itu sahaja"


Persoalannya ; kenapa bila aku nak berhenti baru wujud peluang utk aku ? kenapa tidak dari dulu ,nak dekat 2 tahun baru dorang sedar kewujudan aku ke ?

*tolong bg semangat kt saya ;/

2 comments:

nadiasamat said...

KALU KO RASE KERJA YANG KO DAPAT KAT SANE TU LAGI OK, KO ADER HAK UNTUK PERGI LIN ....
BUKAN LAH NAK HALAU KO TAPI MACAM KO KATE LAH YANG KO BELAJAR LAIN YANG KO KENA BUAT KAT SINI LAIN GAJINYA PUN TAK SAME KAN
KO PUN BANYAK NAK KENA BAYAR JADI SEMUA ATAS DIRI KO
APE2 PUN LIN AKU TETAP SOKONG KO
HIDUP LIN ...
HIHIHIHI MEMANG LAH LIN HIDUP KALU MATI CAM NER PLAK KAN ...

nurlinajohan said...

Hahaha.
thanks nadia laling :)
aku da de jawapan,esok aku bgth ko eh. haha!

: )