Friday, August 13, 2010

Kurma

Bulan puasa memang tak dapat dipisahkan dengan kurma ;) Keberkatan jumaat hari ni dapat la buah kurma pemberian SKVE . hee ! Terimakasih .Walaupun aku tk berapa nak gemar sangat dengan kurma, sampai kena paksa baru makan . Kini tidakk lagi ! Sejak aku keje SKVE lah aku belajar makan kurma ni , hihi.. Dulu teringat zaman budak budak , arwah nenek selalu marah aku sebab tak makan kurma. Bukan kurma je aku tak makan, daging korban pun aku tak makan . Air zam zam lagi la susah nak telan , aku tak tahu lah kenapa. Sampai suatu masa tu, arwah nenek berpakat dengan Atuk kenakan aku . Dia masak Daging masak kicap tanpa bagitahu aku tu daging korban, tapi aku tahu rasanya lain. Nenek cakap ; "Nek masa mcm biasalah, apa yang lainnya. Banyak hal la kau ni " . Lepas dah makan tu , aku dengar dia bisik bisik ngan Atuk. Masa tu sedih sangat , bukan sedih sebab dah makan daging korban. Sedih dengan diri sendiri, sampai mcm tu sekali nenek nak aku makan daging korban. Haihh , Entahlah ! Aku ni spesis apa ek ?



Disebabkan mak yang minat kurma, snap lah picture dia ;)

Happy 3rd Fasting dayy ! :)


Note : Saling bermaafan , kembali mesra .




No comments: