Saturday, August 14, 2010

Rezeki baru

Hello semua, lama tak bercerita panjang kan. Tah la sekarang ni macam dah takde idea je nak bebel apa. Life pun da makin bosan , banyak yang dah berubah. Huh!


" Lin jangan mengeluh "


Seriuslly susah sangat nak biasakan dengan life baru ni, life yang macam mane ? life yang macam ni lahh , yang macam sekarang ni . Hahaha ; ) Malas lah nak fikir , boleh jadi gila kalu asyik fikir bilalahh boleh dapat kehidupan macam dulu balik .Hidup tetap jua diteruskan , seperti biasa aku memang selalu cari peluang kerja yang lebih baik .Selalu juga datang perasaan putus asa tu , tapi bila kenang kan utang PTPTN yang berbelas ribu tu . Aku harus , wajib cari kerja lain ! Dan mungkin rezeki berpihak kepada aku , Alhamdulillah .



Lebih kurang 3 minggu yang lepas, aku cuba nasib disalah sebuah syarikat. Tah kenapa aku tetiba datang semangat nak cuba dan pada masa temuduga itu juga lah aku diterima kerja. Sekali lagi aku panjatkan kesyukuran ke atas Mu Ya- Allah . Alaaa kerja biasa je . Tapi kali ni sesuai dengan apa yang aku belajar dulu. Aku puas, walaupun pada awalnya aku tak terfikir pun akan diterima.


Dalam hati sempat berbisik "Lin rezeki baru mu , jangan sia sia kan "


Lama jugak aku fikirkan untuk terima atau tidak, macam macam perasaan muncul. Emosi masa tu jangan cakaplah, langsung tidak stabil . Kawan kawan rapat menjadi mangsa , tapi pelbagai pendapat berbeza yang aku terima. Hahaha , lagi pening aku nak buat keputusan .Apa pun terima kasih , memang betul kata mereka ; "Rezeki ada dimana-mana! ". Dan sekarang aku telah buat keputusan, keputusan muktamad . TIADA TALIAN HAYAT !



Selamat tinggal SKVE H.
Selamat tinggal uniform kesayangan.
Selamat tinggal kelab sukan.
Selamat tinggal Kelas tafsir dan ceramah.


> Tunggu masa yang sesuai untuk bagi resign letter , Tysm!

4 comments:

Anonymous said...

tahniah !!!
tp npe aten xtaw :(

nurlinajohan said...

sorry sayang, i tengok u busy sangat.lagi pun i masih dlm pemikiran agi time tu,so tknk kecoh kecoh.but now! da sure, i nak move on.. hehe :)

Nnti i da stay ampang balik, yehaa!

Anonymous said...

owh..bgs la. tahniah :)
best nyaaaaa.weee :))

aten

nurlinajohan said...

terimakasih babe ! : )