Friday, October 15, 2010

Dewasa

Aku tetiba tertarik dengan post ena yg aku baca semalam, benda simple sebenarnya tapi ada sesuatu perasaan yang membuatkan aku rajin untuk menaip pagi ini..Seperti biasa, semua sudah tahu tentang fakta sebuah persahabatan itu. Tapi pendapat semua itu berbeda beda, betul ? Jadi tak salah kalau aku mahu katakan. Sahabat itu lebih sempurna jika seorang kawan lebih menghargai erti persahabatan itu sendiri . Kan? Macam mane ek nak menghargai sebuah persahabatan? Bagi aku ; Menghargai sebuah persahabatan adalah apabila sebuah persahabatan itu dapat bertahan dalam masa yg panjang. Bayangkan kalu kite tak dpt hargai persahabatan itu, sekejap je kawan da angkat kaki blaaa dari hidup kita kan. Sapa nak kawan dengan org yg ta tahu nak hargai kawan ? Kalu ada pun, mesti kawan sebab terpaksa. Tak Ikhlas ! Eh,jangan tak pecaya. Aku de ramai kawan mcm tu, seriusly. Tapi tak kisah pun, sebab kalu dorang mampu berlakon. Jangan lupe aku pun pelakon dalam dunia realiti nih ! : )



Dulu, bagi aku kawan kawan no satu ! betul tak tipu. Tapi sekarang tidak, aku tak tahu nak letak kawan itu no berape . Secara jujurnya, aku rasa perubahan sekarang lebih baik untuk aku. Aku sudah dewasa, sudah tiba masanya untuk aku fikirkan soal masa depan. Kan? Perlu ker begitu ,Tah . Aku tak tahu nak komen apa, tapi bagi aku sekarang. Kawan mane mane boleh cari, boleh dapat dengan mudahnya. Tapi kawan untuk minta bantuan, kawan susah, sakit & derita,memang susah utk kita miliki. Walaupun hanya seorang ! Siapa setuju ? Sejak bila aku jadi macam ni eh? Pengalaman mematangkan aku, terima kasih. Sedikit terkilan sebenarnya dengan sesetengah kawan, tapi biarkan saja. Mungkin mereka ada alasan tersendiri, aku jugak mungkin bukan kawan yg baik buat mereka.


Kepada semua BFF kesayangan :
Maafkan saya! Andai tidak seperti dulu, saya mungkin dalam proses penuaan.
Maafkan saya! Andai tidak menjadi diri sendiri, saya mungkin sedang berubah.
&&& Kamu kawan, saya terima apa saja dari kalian.
Terimakasih


Eh minah,kau ingat aku kesah ke ?






2 comments:

Anonymous said...

tertarik dgn entri ni...
betul lah. tak ramai kawan yang betul kawan.tp bila kita utarakn soalan mcmani mesti ada yang akan berkata kawan tu bukan milik kita sepenuhnya dan mereka ada kehidupan sendiri.tapi sampai bila kita terasa sering dipergunakan? kadang kadang bukan facebook pun boleh kecik hati betul tak? tak tau la kamu tp ia saya rasa macamtue.. betul betul menganggu emosi ...

bye terima kasih utk entri ni..
termenung sebentar :)

nurlinajohan said...

secara dasarnya mmg begitulah sebuah persahabatan ditafsirkan,semua org lakukan hal yg sama. Antara anda perasan atau tidak ,itu sahaja.

Ps: bole saya thu siapa awk?