Wednesday, December 1, 2010

Sakan Merepek.

Hujung bulan jadi tingtong sekejap.Jom merepek!

Berakhirnya bulan November 10 minit lepas & bermula lah episod December yang sudah menjelma. Selamat datang December Sayang, please be nice to me! ♥ ♥ ♥ Banyak betul jadual jadual yg telah disusun utk bulan ni, harapnya semua berjalan dengan lancar.Amin :)

Xspecially : Preparation for Mysista Wedding
Penat betul pergi sana sini, harapnya semua berhasil. Saya tak minta dipandang, saya tak minta dipuji, saya tak minta diangkat tinggi. Cukup sekadar dihargai ,tak susahkan??



Okay, nak start cerita sikit . Ini pengalaman yg aku dpt dan mungkin pengajaran buat aku dalam mengatur sebuah kehidupan akan datang.Dulu aku kata, Wah! Umur aku da 22 tahun lah, hebat giler! banyak dah aku tempuhi, jatuh bangun .bangun baring. menerap telentang semua aku da lalui. Tapi aku nak tanya : Siapa kata ,umur da 22 tahun da tahu semua benda ! dah kenal satu satu perangai manusia? dah masak dgn asam garam dunia ? siapa kata ? Setakat kata kosong,semua org bisa. Kan? Tapi bila kita letakkan diri kite dalam satu masalah, sebenarnya kita tak tahu satu benda pun! Terukkan? Dulu, ini dulu punye cerita. Aku fikir,aku paling byk makan asam garam diantara mereka,kononnya aku paling hebat . Tapi bila aku lalui suatu keadaan yang berbeza dari hari hari yg sebelumnya, aku sedar yang sebenarnya banyak lagi hal hal yang aku ta sedar kewujudannya, banyak lagi manusia manusia yang aku tak jumpa sikap&perangai nya dan banyak lagi benda yang aku belum belajar utk diri sendiri. Melalui kehidupan selama 22 tahun takde la hebat mane kan? yang hebatnya Allah s.w.t kerna masih beri peluang untuk kita sentiasa berubah berubah berubah dan terus berubah ke jalanNya!


' Jadi,siapa kata aku atau kau hebat? '
Huh!


Sekarang aku paham. Aku diberikan berjuta kelebihan & kekurangan utk aku sentiasa belajar memahami kelebihan & kekurangan org lain dan menerima segala buruk baik manusia sebagaimana mereka menerima segala khilafku :l

Terimakasih.





2 comments:

lana suhaime said...

tiada sape yang hebat kan sayang...hanya DIA.
rindu kauu

nurlinajohan said...

sokong. Hanya DIA :)

:l aku lagi rindu kau.
rindu paling dahsyat.
ahaha