Sunday, April 3, 2011

kawan lawan sawan menawan.



K
awan seorang yg akan berada disamping kita utk berkongsi perkara yang bole kite lakukan bersama. Ada kawan yang sekepala, ada kawan yang senasib , ada jugak kawan yang terpaksa berkawan dan yang paling penting ada juga kawan yang harus ditinggalkan.



Lawan setiap pekara, emosi dan lingkah laku yang bole menyebabkan pergaduhan demi menyelamatkan satu hubungan itu dengan cara berdiam diri. Tapi ada juga yang mengambil jalan 'pandai' melalui meluahkan emosi negatif di tempat2 tertentu terutama dilaman websosial. Mungkin juga ada cara lain yang ta sempat saya kaji.


Sawan bila sesuatu yang tak dijangka terjadi, tambah pula hal hal yang melibatkan perasaan,hal hal yang melibatkan hati,hal hal yang melibatkan jiwa dan cinta. Nampak macam bodoh pula nak sawan pasal benda benda macam ni, tapi jangan tak percaya ada manusia yang sawan tentang hal sebegini. Saya turut simpati


Menawan bila org org macam ni dah berambus dalam hidup kita,tak rasa macam tu ke? Betul kan kan ? Ye lah,tak de la serabut sangat nak fikirkan perasaan sekor sekor yang banyak sangat kerenah. Betul kan kan? Alhamdulillah.



Kesimpulannya, kawan seorang yang perlu ada dalam kehidupan kita tapi berhati hati la kerna mereka bole menjadi lawan suatu hari nanti ,dan oleh kerna itu kita akan jadi sawan dek kerna perbuatan mereka yang hanya memikirkan kesalahan org lain. Akan tetapi , sentiasa lah bersyukur kerna setiap yang terjadi itu pasti ada yang menawan disebalik kekecewaan.


Iloveyoufriends

4 comments: