Tuesday, May 17, 2011

Senyuman terpaksa setiap hari.

Ramainya yg bertanya tanya kan tentang kerja saya.
Baiklah saya ceritakan sedikit yea :)
Siapa sudi mari baca, Siapa tak mau. Bole bla !


Bile kita pergi bank, sekejap je da settle urusan di kaunter kan ? yang lamanya sebab tunggu giliran. Betul ? Itu lah kerja aku, salah seorang teller disebuah bank. Actually, kerja di sektor perbankkan ni tak lahh semudah yang disangka. Tambah lagi, utk pekerja yg bermula dari zero mcm aku mmg sangat sangat susah. Setiap hari, aku dibebani benda benda yg aku ta suka buat, tapi aku kuatkan juga sebab fikir setiap org bermula dari bawah. Kecuali la aku mmg dilahirkan terus jadi anak org kaya kan? Hm..nak taknak, terpaksa lah hadap dengan senyuman setiap hari.


Pagi pagi, pukul 7 pagi da bangun -siap dalam pkul 730 da ready panaskan enjin kereta. Haih,bercintanya la nak drive :( Kalau la bole merempit, kan senang. Nasib la berbaju kurung,kalau ta memang aku da menyelit sane sini. Hello, aku bukan minah rempit yea. Hihiihi .Sampai office dalam pkul 8 pagi, Haa setengah jam je. Sebenarnya 15 minit da bole sampai ,tapi sebab pemandu P macam saya ni mmg la lembab mcm kura kura kan. Hm..nak taknak, terpaksa lah hadap dengan senyuman sekali lagi.


Selalunya sampai aku terus pergi breakfast, tengok keadaan jugak . Tapi jumaat mmg wajib breakfast beramai ramai di Old Town White Coffee.Gitu lin, dulu ta kenal apa itu OTWC. Terpaksala kenal da begaul org mcm tu,erk. Sekali lagi, nak taknak terpaksa la keluar duit makan mahal.Hahaha ! Start kerja pkul 845, bile start kerja start jugak la seisi berlajar. Note bersepah sepah atas meja, kdg kdg kt bwh keyboard pun ada jugak. Haaa, mmg hafal la keje aku kan. Code dia banyak gile, tuhan je yang tahu.


Bile time lunch kena makan sorang2, jadi selalu aku akan tapau makan kat office. Korang pun thu aku ni ta suka makan sorang2 , tk selesa. Life aku mmg dikelilingi kwn kwn yg ramai, bile kena lunch sorang jadi sakai jap. Jadi sebelum aku mental duduk sebelah org yg aku ta kenal then buat buat kenal better aku bungkus makan kt office kan ? dah tentu sejuk je, lepas makan bole main games release tension sikit. Hihihi ! Sampai la masa utk balik 545 ptg, Haih, sekali lagi kena drive and hadap jem. Senyum paksa buat kali terakhir, nak taknak kena jugak.


Dalam apa jua cabaran utk kerja, aku selalu cakap kat diri aku :


" Kalau org lain bole, kenape aku tak bole?
Aku pun makan nasi mcm org lain juga "



Saya selalu nak jadi diantara yg terbaik walaupun kdg kdg saya sendiri ta tahu betul ke ta apa yg saya buat dalam hidup saya. Semua keputusan ditangan saaya, mahu atau tidak saya sendiri tentukan. Jadi, saya hanya mahu menang! Bole?


Yuppp, number one.


4 comments:

Neddy Razak said...

u can do it la lyn! biasala tu kan kena sabar dalam keje. aku pun stress jugak kat tempat keje :(

nurlinajohan said...

thanks nad.
kalau kita ta ubah diri kita ,siapa lagi kan :) nak tak nak kenala SENYUM TERPAKSA SETIAP HARI. hahahaha

L. said...

semoga berjaya yin. sabar k, pelan2 :)

nurlinajohan said...

thank you so much babe :)