Friday, December 23, 2011

Setelah tiga bulan yang lama

Assalammualaikum semua ;)

Lama ta berblogger rasanya, rinduuuuuuuuu!!! Seriusly, banyak benda nak share ngan kamu kamu semua tapi itu la, sejak sejak ada berryhitam plus broadband da takde terpaksa menahan hajat ber-blog. Pejam celik pejam celik da nak masuk tiga bulan lebih ta update apa apa, ohhhh tidak!! 3 bulan itu sangat lama okay, mcm mcm hal jadi! Banyak sangat sampai ta tahu nak start yg mane dulu. Takut kang merepek panjang , boring pula nak baca.Hikhikhikhik ;)


Jom start ngan diri sendiri dulu ;

Sepanjang 3 bulan ni banyak benda yg aku belajar, banyak benda yang aku lalui. Semua semua tu mematangkan aku dan menguatkan aku untuk teruskan perjalanan. Apa yg paling aku nampak dan belajar ,aku kena sentiasa dahulukan diri aku sebelum org lain. Dah ta bole mcm dulu, Apa apa skrg, KENA DIRI SENDIRI DULU then baru fikir mane yg penting. Hm... agak terukkan bunyi-kejam. Tapi suatu hari nanti kamu semua akan faham dan mungkin juga akan setuju dengan fakta ini ;)


Then family ;

Paling latest, atok kesayangan sakit tenat. Kesian dia, sekarang ni kuar masuk Hospital Ampang je. Memang ta sampai hati tengok tangan dia lebam sane sini kena cucuk ngan nurse yg tidak berapa arif. Kesian, tapi apa kan daya aku? nak tak nak semua ahli keluarga kena kuat untuk bg semangat kat atok utk teruskan sisa sisa hidup dia. Aku mohon, Ujian Allah ini tidak lama :( Lagi lagi , tak ada apa apa yg penting pun cuma aku nak highlight kan sikit kejadian yg baru baru ni berlaku ; Ada sesetengah manusia yg masih tidak puas hati melihat kebahagian org lain. Aku cukup bersyukur ada 2 keluarga yg masih kukuh ikatan kasih sayangnya walau sudah terpisah pada zahirnya, apa lagi masalah manusia yg masih tidak bole terima ini semua. Pelik! Tapi takpela, layankan sahaja sifat manusia yg TERLALU MENGAMBIL BERAT. Alhamdulillah -_-


About Boyfie ? ;

Takde apa yg berubah, sayang aku kasih aku cinta aku masih utk insan yg sama. Masing masing sedaya upaya mengubah cara dan sikap utk lebih matang dalam membentuk sebuah perhubungan yg kukuh. Insya-Allah , panjang umur --ada rezeki lebih--ada jodoh--kami bersatu nanti ;) Aku masih perlukan doa doa kalian , terima kasih.


Friends ....

Aku cuma mahu yg terbaik buat mereka, aku mahu mereka berjaya ,mahu mereka bahagia :) Jauh dekat itu bukan halangan, kadang2 yg dekat pun belum tentu berkomunikasi kan? Jadi apa bezanya jauh atau dekat. Kawan kawan aku yg masih ada, yg masih mengaku aku kawan, yg masih perlukan aku. Meh sini , aku ada .Fb ada ! twitter ada , ym ada. Zaman da canggih BBM & Whats App pun ada !! Mariiiiiiii



Notakaki ; Boringgg la kan post tak de gambar, takpe. Tungggu eh eh!!

3 comments:

haZelynn@ Rahim said...

lin...mcm ne..
hazel xde BB so x leh bbm,
~ade laptop tp broadband xbyr x ley on9 ym,fb,tweeter....
~ade hanfon pn tp xtop2..
~ade kreta pn duit minyak leh isi pn rm10..tkt lepas utk jmpe ko nnti nk balik x lepas lak...hahaha
so mcm ne..aku juz panggil ko dgn mimpi je laaa....

Anonymous said...

yeahhh...
nurlinajohan dah kembaliiii,,,,
huhuhuhhu....
:)

Anonymous said...

Mimpi pun mimpi la hazel,haha.